WIADOMOŚCI

Sauber cały czas rozpracowuje system brake by wire
Sauber cały czas rozpracowuje system brake by wire
Adrian Sutil, który wczoraj zasiadał za kierownicą Saubera C33, potwierdził, że jego zespół obecnie cały czas koncentruje się na zrozumieniu i dopracowaniu nowego układu hamulcowego, tzw. brake by wire, który został zalegalizowany przez FIA na sezon 2014 w związku z wejściem w życie nowych, mocniejszych układów odzyskiwania energii kinetycznej bolidu.
baner_rbr_v3.jpg
Nowy system dotyczy jedynie tylnego układu hamulcowego. Większość ekip ma dobrze opracowaną mechaniczną stronę nowej technologii, jedynak system ten wymaga precyzyjnego mapowania.

Ekipa Saubera, w szczególności Adrian Sutil, już w Jerez miała problemy z nowym układem hamulcowym. Niemiec po wczorajszych jazdach przyznał, że obecnie zespół skupia się na dopracowaniu szczegółów tego układu a także na jednostce napędowej Ferrari.

„Trzeba naciskać. Czasem wychodzi to dobrze, a czasem źle, ale po to są testy” mówił Sutil w odniesieniu do systemu barke by wire „Musimy się uczyć, wieęc koncentrujemy się obecnie na systemie barke by wire oraz na silniku.”

„Gdy będziemy mogli powiedzieć, że rozgryźliśmy to, wtedy zaczniemy myśleć o osiągach.”

„Niemniej chłopacy cały czas naciskają na aerodynamikę, nie mamy chwili przerwy, więc z dnia na dzień możemy spodziewać się dużych przyrostów osiągów.”

Sutil przyznał, że nowy układ hamulcowy wymaga od niego zmiany stylu jazdy: „Aktualnie, muszę nieco zmienić swój styl jazdy.”

„Nie można już naciskać tak mocno ze względu na brak siły dociskającej, więc trzeba delikatnie obchodzić się z hamulcami. Czasami wymyka się to spod kontroli.”

„Obecnie musimy polegać na inżynierach, dopracowując mapy. Ważne jest, aby na każdym zakręcie mieć odpowiednie mapowanie. Mamy już podstawowe ustawienia, ale nie są one jeszcze na 100 procent.”

„Brakuje mi normalnego, manualnego sposobu ustawienia tego, ale jak tylko inżynierowie uporają się z tym, będziemy mieli mniej problemów i będziemy to kontrolować.”

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

4 KOMENTARZE
avatar
IEPSowiec

20.02.2014 11:48

0

Jak mam rozumieć stwierdzenie "dotyczy jedynie tylnego układu napędowego"? Bolidy nie mają dodatkowego napędu przedniego :)


avatar
zzagrobu

20.02.2014 11:50

0

@ kempa007 Już to kiedyś pisałem, ale powtórzę: Sutil przyznał, że nowy układ hamulcowy wymaga od niego zmiany stylu jazdy: „Aktualnie, muszę nieco zmienić swój styl jazdy.” naprawdę nic Ci nie przeszkadza w tym cytacie? W dwóch zdaniach masz dokładnie to samo. W jaki celu tak redagujesz teksty? Skoro już napisałeś co przyznał Sutil to jaki sens ma w kolejnym zdaniu cytowanie dokładnie tego samego? Czy tylko mnie wydaje się to irytujące? Nie chodzi mi o czepianie się, ale źle się czyta taki tekst.


avatar
zzagrobu

20.02.2014 11:53

0

A co do tego systemu to znaczy że pedał hamulca nie jest połączony mechanicznie z zaciskami? Tak to rozumiem poprzez analogię do fly-by-wire, a jeśli tak to chyba baaardzo dziwnie musi się hamować takim pojazdem


avatar
kempa007

20.02.2014 12:47

0

1. IEPSowiec "literowka" hamulcowego.


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu